Скільки коштує проведення Євробачення?

По-різному. Все залежить від амбіцій і можливостей приймаючої країни. Найщедрішим організатором за всі роки існування конкурсу виявився Азербайджан – у 2012 році до питання проведення конкурсу там підійшли зі східною щедрістю, побудували спеціальну арену, заплативши за все разом близько 140 млн євро.



Решта країн до таких розкошів виявилися несхильними, більше того, за останні роки помітна тенденція до зменшення витрат на проведення конкурсу. Якщо у 2010 та 2011 роках Норвегія і Німеччина витратили на Євробачення близько 25 млн євро, то у 2013-2014 роках значно скоротилася – Швеція та Данія вирішили обмежитися 15 млн євро. Австрія у 2015 році витратила на проведення конкурсу близько 20 млн євро. Цьогорічний організатор Євробачення – Швеція – вирішила обмежитися скромними 9 млн євро.

Скільки зможе заплатити Україна?

Мало. Гендиректор телеканалу UA:Перший Зураб Аласанія, вже зазначив, що Україна у 2017 році на проведення пісенного конкурсу витратить менше, ніж Швеція, однак конкретної суми поки не вказав. При цьому, за його словами, якість шоу через скорочення бюджету не постраждає, оскільки вартість послуг в Україні нижча, ніж в Швеції. Якщо врахувати, що будувати спеціальної арени для проведення Євробачення, скоріше за все, не доведеться, то така заява виглядає цілком справедливо. Але, зрештою, кінцева вартість буде залежати від вибору місця проведення конкурсу.

Читайте також: Євробачення-2017: найімовірніші кандидати на проведення

Разом з тим, за словами радниці міністра інфраструктури Яніки Мерило, на проведення Євробачення може знадобитися від 8 до 15 мільйонів євро.

Чи має Україна оплачувати все з власного бюджету?

Не має. На Євробаченні все ще діє правило "Великої П’ятірки": Франція, Німеччина, Італія, Велика Британія та Іспанія незалежно від зайнятого на конкурсі місця потрапляють до фіналу автоматично, оскільки вони є засновниками та основними спонсорами конкурсу. Як правило саме вони беруть на себе 50% витрат на організацію конкурсу. Окрім того, інші учасники Євробачення покривають частину витрат за рахунок комісійних внесків, пропорційних розміру національних телерадіомовників, що організовують трансляцію. До організації також залучають чималу кількість спонсорів.

Чи можливо "відбити" кошти, затрачені на проведення Євробачення?

Безумовно. Як правило, йдеться про перспективні непрямі вигоди, наприклад, про підвищення значення міжнародного туристичного бренду міста і країни-організатора. Одним з найбільш ефективних організаторів конкурсу стала Швеція, які у 2013 році змогла не лише заробити 21 млн євро на туристах, які відвідали країну, а й повернути частину коштів за рахунок розміщення реклами.



Як зазначила Яніка Мерило, "оплата країн за участь, підтримка засновників і прибуток від продажу квитків може покрити приблизно 75% витрат".

А в Україні, враховуючи важливість заходу, вірю ще більше у спонсорські гроші. Так що я не дуже драматизувала "а чи є гроші". Я впевнена, що знайдуться,
— додала вона.

Чи вигідне Євробачення для України?

Вигідно. Як мінімум – користі від нього однозначно більше, ніж шкоди. По-перше, через реально незначне навантаження на бюджет. По-друге, через ті самі перспективні непрямі вигоди. Після проведення конкурсу місту лишається покращена інфраструктура, удосконалений імідж і, якщо пощастить, туристи. Для України, яку туристи останні три роки намагаються уникати, це сьогодні вкрай важливо, щоб мати можливість показати себе як країну, куди можна спокійно приїхати на відпочинок.

ЗМІ зазначають, що натовп туристів і величезна купа зароблений грошей – не обов’язковий наслідок Євробачення для країни-організатора. Але, як зазначають аналітики, проведення конкурсу на території України може активізувати інвестиційний інтерес до держави, що потім може спричинити поліпшення економічної ситуації, у тому числі соціально-економічної.

Чи допоможе Україні попередній досвід проведення конкурсу?



Не факт. Україна вже приймала Євробачення-2005, коли не обійшлося без фінансових скандалів. Тоді, за приблизними оцінками, на проведення конкурсу виділили майже 70 мільйонів гривень. А після проведення Держфінінспекція недорахувалася 36 млн гривень. Однак все ж варто зазначити, що на розвиток туристичної галузі це дійство мало позитивний вплив, який був суттєво закріплений під час Євро-2012.