Новий конфуз з Banda Agency: у мережі розкритикували "крінжовий" флешмоб до Дня Незалежності

22 серпня 2022, 17:45
Читать новость на русском

Українська рекламна агенція Banda Agency 22 серпня опублікувала фотографії багатьох знаменитостей, які жестовою мовою показують букву "Н". Зокрема він мав би нагадувати тризуб України. Щоправда, користувачі мережі так не вважають і глузують з ідеї.

Новий флешмоб Banda Agency разом з Міністерством культури та інформаційної політики України запустили за 2 дні до 31-ї річниці Незалежності України. Вони кажуть, що цьогоріч свято "прозвучить гучно, як ніколи", і оскільки буде багато контенту і потужних промов, потрібно все підкріпити універсальним привітанням.

Читайте також У Соловій "запалало" від нового флешмобу: "Тризуб здорової людини"

Для цього вони обрали жестову мову, де вказівний та середній палець з мізинцем – прямі, а великий та безіменний – зігнуті. Такий знак, за їхніми словами, символізує букву "Н", тобто "незалежність". Зокрема він би мав нагадувати символ українського тризуба. Свої фото з цим жестом в агенції пропонують підписувати хештегом #ТРИЗУБНЕЗАЛЕЖНОСТІ та викладати у соцмережі. До флешмобу приєднались Надя Дорофєєва, Килиммен з гурту Kalush Orchestra, Даша Астаф'єва, Alyona Alyona, Lida Lee, а також Олександр Ткаченко – очільник Мінкульту.

Для перегляду усіх фото гортайте направо:

 

Реакція мережі

Проте підписники соцмереж здебільшого негативно реагують на задум Banda Agency та Мінкультури. У твітері українці пишуть, що агенція видалила допис, а потім повернула його вже без фотографії Ткаченка.


Флешмоб Banda Agency вийшов "з-під контролю" / Скриншот з твітера

Зокрема у коментарях під дописом Banda Agency користувачі залишали свої думки та просили видалити допис, аби не стати об'єктом насмішок в очах іноземців через сексуальний підтекст жесту.

  • "Видаліть цей пост, будь ласка. І вам і нам буде легше. Для справки: загугліть цей жест і просто видаліть пост";
  • "Який крінж";
  • "Спасибі за чергову х*йню";
  • "Боже, який крінж";
  • "Це фіаско";
  • "Прочитайте, що означає цей жест";
  • "Зупиніть це, благаю";
  • "Тризуб незалежності вийшов з чату";
  • "Тіпи, тризуб показують не так, чекніть, що значить оцей жест і не позорьтесь";
  • "Я сподіваюсь, ви це "зробили" не на державні кошти. Повна х*рня";
  • "Іспанський сором...";
  • "Ви знаєте інше значення цього жесту? Навіщо вигадувати щось нове, коли вже існує знак тризуба?"

Підписники інстаграму натомість пропонують згадати, як символ тризуба раніше показував відомий політик Вячеслав Чорновіл – три складені пальці, зігнувши мізинець та великий палець. Проте його, можливо, в агенції не хотіли використовувати, оскільки такий жест вже використовує одна з українських політичних партій "Свобода".


Українці просять звернути увагу на жест Чорновола / Скриншот з інстаграму

Цікаво "На жаль, я не така досвідчена, як ви": Астаф'єва відреагувала на скандальний флешмоб з тризубом

Що кажуть у Banda Agency і Мінкульті

24 канал звернувся до рекламної агенції за коментарем стосовно флешмобу. Незадовго вони відповіли, що їхньою задачею було обрати безпечний жест для усіх територій України.

Авжеж, ми знаємо і шануємо традиційний жест тризуба з пальців, який використовував В’ячеслав Чорновіл. Проте, на жаль, зараз його небезпечно підіймати у підконтрольних росії українських областях. А ще він досить сильно асоціюється з однією з політичних партій. По-друге, наш жест має офіційне значення в українській жестовій мові – це буква "Н" (показувати тильною стороною долоні до себе). Ми побачили у ній символ нашої Незалежності: Н – Незалежність,
– відповіли представники агенції

У Banda Agency наголосили, що знайти абсолютно новий жест без асоціацій неможливо, тому про жест Чорновола та інші конотації знали. Після хейту в коментарях вони зрозуміли, що "сила тризубу Чорновола є беззаперечною", але вони пропонують використовувати той жест тризуба, який кому подобається. Також у "Банді" вже видалили допис з фотографіями зірок та опублікували пост-пояснення. Згодом вони опублікували ще один "креативний" допис зі словами "Вибачте, про*бали":

"Планувалось все трішки інакше, але вийшло не дуже. Про*бали. Вибачте. Перший пост ми прибрали, бо нас попросили деякі зірки. Ми їх розуміємо. Ми б і себе з цього всього прибрали, але не можемо. Тому будемо вигрібати. Заслужено", – написали представники агенції.

На скандал також відреагували в інстаграмі Мінкульту, назвавши символ тризубу Чорновола – єдино правильним жестом.

Мова жестів – досить сенситивна і має багато нюансів. Виходить, що ми недостатньо дослідили це питання та цілком логічно зіткнулись з осудом спільноти. Ми приносимо наші щирі вибачення за те, що "перекреативили". Наголошуємо, що у жодному випадку не ставили за ціль зневажити або образити наших співгромадян,
– йдеться у заяві відомства.

Для перегляду усього допису гортайте направо:

Інший скандал з агенцією у 2021 році

Раніше рекламна агенція Banda Agency вже потрапляла у скандал через співпрацю з російською компанією SETTERS у 2021 році. Раніше у своєму офісі працівники SETTERS розміщували прапор "новоросії". 

Після хвилі хейту в агенції заявили, що засуджують політику російської влади, однак вони прагнуть ділитися досвідом із найкращими світовими агенціями. Крім того, ненависть на основі етнічної належності чи будь-яких інших ознак для компанії є неприпустимою.

  • Варто додати, що Banda Agency є розробником маркетингового бренду Ukraine NOW для уряду. Серед інших відомих проєктів агентства – комунікаційна кампанія про окупований Крим CRIME та створення бренду Чорнобильської зони відчуження. Вони також співпрацювали з такими брендами, як Comfy, Puma, Work.ua, Лун, OLX, "Моршинська" та іншими.