Новий флешмоб Banda Agency разом з Міністерством культури та інформаційної політики України запустили за 2 дні до 31-ї річниці Незалежності України. Вони кажуть, що цьогоріч свято "прозвучить гучно, як ніколи", і оскільки буде багато контенту і потужних промов, потрібно все підкріпити універсальним привітанням.

Читайте також У Соловій "запалало" від нового флешмобу: "Тризуб здорової людини"

Для цього вони обрали жестову мову, де вказівний та середній палець з мізинцем – прямі, а великий та безіменний – зігнуті. Такий знак, за їхніми словами, символізує букву "Н", тобто "незалежність". Зокрема він би мав нагадувати символ українського тризуба. Свої фото з цим жестом в агенції пропонують підписувати хештегом #ТРИЗУБНЕЗАЛЕЖНОСТІ та викладати у соцмережі. До флешмобу приєднались Надя Дорофєєва, Килиммен з гурту Kalush Orchestra, Даша Астаф'єва, Alyona Alyona, Lida Lee, а також Олександр Ткаченко – очільник Мінкульту.

Для перегляду усіх фото гортайте направо:

Реакція мережі

Проте підписники соцмереж здебільшого негативно реагують на задум Banda Agency та Мінкультури. У твітері українці пишуть, що агенція видалила допис, а потім повернула його вже без фотографії Ткаченка.

Флешмоб
Флешмоб Banda Agency вийшов "з-під контролю" / Скриншот з твітера

Зокрема у коментарях під дописом Banda Agency користувачі залишали свої думки та просили видалити допис, аби не стати об'єктом насмішок в очах іноземців через сексуальний підтекст жесту.

  • "Видаліть цей пост, будь ласка. І вам і нам буде легше. Для справки: загугліть цей жест і просто видаліть пост";
  • "Який крінж";
  • "Спасибі за чергову х*йню";
  • "Боже, який крінж";
  • "Це фіаско";
  • "Прочитайте, що означає цей жест";
  • "Зупиніть це, благаю";
  • "Тризуб незалежності вийшов з чату";
  • "Тіпи, тризуб показують не так, чекніть, що значить оцей жест і не позорьтесь";
  • "Я сподіваюсь, ви це "зробили" не на державні кошти. Повна х*рня";
  • "Іспанський сором...";
  • "Ви знаєте інше значення цього жесту? Навіщо вигадувати щось нове, коли вже існує знак тризуба?"

Підписники інстаграму натомість пропонують згадати, як символ тризуба раніше показував відомий політик Вячеслав Чорновіл – три складені пальці, зігнувши мізинець та великий палець. Проте його, можливо, в агенції не хотіли використовувати, оскільки такий жест вже використовує одна з українських політичних партій "Свобода".

Флешмоб
Українці просять звернути увагу на жест Чорновола / Скриншот з інстаграму

Цікаво "На жаль, я не така досвідчена, як ви": Астаф'єва відреагувала на скандальний флешмоб з тризубом

Раніше рекламна агенція Banda Agency вже потрапляла у скандал через співпрацю з російською компанією SETTERS у 2021 році. Раніше у своєму офісі працівники SETTERS розміщували прапор "новоросії".

Після хвилі хейту в агенції заявили, що засуджують політику російської влади, однак вони прагнуть ділитися досвідом із найкращими світовими агенціями. Крім того, ненависть на основі етнічної належності чи будь-яких інших ознак для компанії є неприпустимою.

  • Варто додати, що Banda Agency є розробником маркетингового бренду Ukraine NOW для уряду. Серед інших відомих проєктів агентства – комунікаційна кампанія про окупований Крим CRIME та створення бренду Чорнобильської зони відчуження. Вони також співпрацювали з такими брендами, як Comfy, Puma, Work.ua, Лун, OLX, "Моршинська" та іншими.