8 секунд із Юлією Лорд

- Пісні нового альбому - переживання минулого чи погляд у майбутнє? Що чекає на Юлію Лорд в українському шоу-бізнесі?

- Я пишу чорнилами відчуттів. Переживати можна речі, пов'язані з майбутнім зокрема. Стосовно очікувань від українского шоу-бізнесу - моя ніша за десять років так ніким і не була зайнята. Не дивлячись на умовно конкуруючих між собою, скажімо, Карпу і Ламу в межах одної аудиторії, моя ніша лишилася вільною.

- З ким співпрацювали під час написання нового матеріалу? Плануєте спільні проекти?

- Всі пісні, які можна почути під час моїх виступів, окрім декількох каверів, належать моєму авторству. Новий матеріал не є виключенням в цьому питанні. Я щаслива, що під час запису альбому вдалося попрацювати з київським саунд-продюсером Олегом Яшніком. Він створив, деколи по моїх невмілих ескізах, прекрасний одяг для моїх пісень. Далі абсолютно несподівано з'явився американський саунд-продюсер Scott Llamas, який зробив мастеринг альбому на своїй студії в Каліфорнії. А записували новий матеріал в резиденції звукозапису StasRecords в Москві.

- Куди прямує сучасна українська альтернатива і для кого вона зараз. Ким є Ваш слухач?

- Мій слухач - мої однолітки, дельфіни, яких викинуло совкове море на береги великих перемін. І, не дивлячись, на наявність ознак мало не трагедії в цьому порівнянні, всі обдаровані інтелектом створіння впевненно рухаються в напрямку здійснення своїх мрій. Хоча це не закритий клуб. І тут знайдеться місце всім, для кого творчість щось означає. Музика, яка виходить із серця, прямує в серця інших людей.

- Неформат - це про Вас? Чи відчуваєте труднощі в Україні, і чи запрошують за кордон?

- В Україні мало не кожен відчуває певні труднощі. Але нічого. Жоден шлях не буває легким. Хочеш чогось путнього досягти, маєш нормально напрягтися. Займаючись творчістю, ніколи не аналізувала свою позицію в межах нашого шоу-бізнесу. Та й поняття формату з кінця 90-х і до сьогодні суттєво змінювалось від несамовитих совково-джазуючих переважно жіночок в прокатних платтях із салонів весільного вбрання до теперішнього розмаїття комерційних проектів, для яких це поняття і існує. "Танець Душ" в 99-му радіостанції не горіли бажанням ставити в ефір, посилаючись на неформатність. Але потроху, з підтримкою музичних телевізійних каналів, максі-сингл "Танець Душ" непогано розійшовся по людях - псіні знайшли свого слухача.

Тепер, коли ми робили радіо прем'єру 8 секунд, при всій її неформатності також, пісня протягом першого тіжня ротацій була на четвертому місці в рок-чарті. Дуже непоганий результат, враховуючи відсутність підтримки відео, яке вийшло значно пізніше. Стосовно "закордону"...Якщо би могла йти мова про події масштабом з Уемблі, тоді це дійсно звучало би гордо. А їхати десь за свій рахунок, щоби мати можливість сказати, що от ми виступали в Німеччині, наприклад, (дарма що в крихітному клубі для української діаспори), якось здається неприкольно. Хоча для когось може краще і таке ніж зовсім нічого.

- Ваше ставлення до популярних талант-шоу. Чи калічать вони культуру?

- Ми ж розуміємо, що популярні талант-шоу мають стосунок до масової культури. Якщо в давні часи люди розважалися переспівуванням якихось історій, то тепер - перегляданням історій на тему: "як стати зіркою". Тому що це інтригує. Інша справа, що зірки таких проектів здебільшого швидко згасають. Але конвеєр заряджений ішими на заміну - і всі щасливі. Просто тут зникає простір для творчості. І якщо творчість не виключає момент продажу, то в такій схемі мова може йти лише про продукування з метою отримати бабла по-більше. Інтрига зникає. Око замилюється. А хочеться чогось справжнього - такого, щоби зачепило за живе.

Чому ви думаєте мають успіх в таких шоу зворушливі історії? Наприклад: маленький хлопчик з якимись вадами чи проблемами може заспівати чи станцювати так гарно, і, певно, серед професіоналів знайдуться вправніші персонажі, але ж тут присутній момент співчуття, що є таким необхідним для людей. А щоби такі шоу призводили до культурного каліцтва... Тут важливо чим людина цікавиться окрім того, про що думає, якою мовою в якісному відношенні висловлює свої думки. І якщо людина не готова розвиватися для того, щоби робити світ навколо себе кращим, навіть не в глобальному розумінні,то вона є культурною калікою з народження.

- Інтернет для виконавця - знецінення музики чи нові можливості? Інтернет-ринок - перспектива для українського виконавця?

- Не дивлячись на те, що інтернет вбив ринок продажу музики на CD носіях, його можна використовувати собі в позитив. Звичайно це актуально для артистів з аудиторією від 100 тисяч і вище. Я читала аналітику з цього питання. Так от досліджено, що маленька ціна за можливість скачування не гарантує високого трафіку. Навпаки, якщо до пісні додати ще якийсь бонус і підняти ціну за скачування, то трафік скачування зростає. Такий прикол. І ще багато цікавого є на цю тему.

- Одностатеві шлюби - популярна тема в сучасній політиці та музиці. Як гадаєте, наскільки вона актуальна в Україні?

- Та в нас і традиційні шлюби щоби всі так прагнули брати... Принаймні в колі моїх друзів це питання не стоїть так гостро. Зрештою, любов - це прекрасно. І певно вона не обирає людей виключно за статевою різницею. Тому стверджувати, що хлопчик і дівчинка - це нормально, а інші варіанти - перверзія як мінімум лицемірно. Тому що всі добре знають, що інші варіанти існують.

- Чого чекати від Юлії Лорд найближчим часом?

- Нещодавно у Львові відбулася прем'єра нової концертної програми. Відповідно я чекаю нових концертів. Також 4-го травня ми видали промо максі-сингл "8 секунд", який можна було отримати лише в подарунок на концерті у Львові. До цього диску війшла пісня "8 секунд", ремікси на неї та зовсім нова пісня "ТІЛО". "ТІЛО" - пісня на літо. Ми плануємо наразі інтернет-реліз відео до цієї пісні. Восени має відбутися реліз третього синглу і під кінець цього - початок наступного року - вихід альбому.

До слова, нещодавно Юлія Лорд опублікувала відео на новий сингл “8 секунд” - пісню про страх втратити віру в любов. Режисером кліпу виступив Віктор Скуратовський.


Розмовляв Олександр Васецький

Телеканал новин "24"