„Erasure“ розповіли про музику, моду і світ вцілому
Про британський гурт „Erasure“ — музичний дует, що працює в жанрі електронної музики, — вперше почули у 1985. Їх перший альбом „Wonderland“ музичні критики того часу сміливо називали «проривом року». Потому світ побачили 12 студійних альбомів, безліч синглів та чотири платівки, наживо записані під час концертів.
Зараз музиканти працюють над новим мальбомом, який обіцяють презентувати наприкінці року. В рамках міні-турне країнами СНД музиканти Енді Белл та один із засновників легендарних „Depeche Mode“ Вінс Кларк поділилися своїми найсвіжішими новинами та розповіли про своє ставлення до музики, моди та світу вцілому.
— Доброго дня! Вітаємо Вас в Україні! Традиційно на початку розмови хотілося б запитати, як зустріла Вас українська земля, Ваші перші враження від подорожі?
Енді Белл: Поки що ми мали нагоду побачити Україну лише з вікна автомобіля по дорозі сюди. На перший погляд, усе виглядає дуже миролюбно, спокійно.
Вінс Кларк: Але, поки ми були в літаку, ми встигли почитати трошки свіжої української преси. На її сторінках все виглядає більш драматично — там багато про політику, корупцію, міністрів у в’язниці. Втім, було дуже цікаво побачити країну до якої прямуємо — і з цього боку.
— Розкажіть, за яким принципом готували концертну програму для України? Що плануєте виконати — нові композиції, чи свої найвідоміші хіти?
В.К.: Це буде свого роду екскурс в історію групи. Ми плануємо зіграти багато дуже відомих композицій та хітів, дещо буде дуже старе, але таке ж близьке і нам і нашим шанувальникам. Буде також одна зовсім нова пісня.
— А чому ж лише одна нова композиція?
Е.Б.: А тому що поки що ми вирішили їх приберегти.
В.К.: Поки що ми їх не граємо, адже запис щойно завершився. Буквально минулого тижня. Зараз ми їх допрацьовуємо і вже згодом презентуємо.
— Ви говорите про матеріал свого нового альбому „Tomorrow World“?
— Так-так!
— На що він буде схожий за стилем? На ваші класичні хіти, чи це буде щось зовсім нове?
Е.Б.: Я думаю, здебільшого це все ж — цілком новий матеріал. Але тут чітко можна відчути дух „Erasure“, те, за чим нас знають. І у той же момент — це щось нове, чим ми зможемо здивувати наших слухачів
— А взагалі, по-вашому, наскільки важливо для артиста змінюватися, чи треба залишатися у чітко визначених рамках власного стилю?
Е.Б.: На мою думку, треба вміти знаходити баланс між цими речами.
В.К.: Так-так, і важливо також, щоб публіка залишалась цікавою для тебе. Тобто, для мене, а не для когось іншого. Це впливає на якість музичного матеріалу, працюєш над ним з подвоєним натхненням.
— А чому назва — „Tomorrow World“, що значить світ майбутнього для вас? Яким його собі уявляєте?
В.К.: Я думаю, для мене особисто це якесь дуже світле місце. Зараз у мене маленький 5-ти річний син. І я думаю, наступні п’ятнадцять років світ для мене буде змінюватися усіма найяскравішими фарбами веселки.
Е.Б.: І що, ти не бачиш там літаючих машин чи літаючих людей?
В.К.: Та ну тебе, які літаючі люди!
— Під час концертів ви часто у різноманітних приголомшливих костюмах. В такий спосіб ви просто епатуєте публіку, чи це внутрішня потреба у яскравості, кольорах і це є частиною Вас?
Е.Б.: Я думаю, все ж, це частина моєї сутності ще з юних років. Скільки себе пам’ятаю — я любив багато разів на день змінювати одяг. Одного разу я навіть добрався до шафи своєї сестри. Там була довга, гарна вечірня сукня. Це був якраз один з тих випадків, коли мої експерименти виглядали кумедно. Потім я спостерігав за перевдяганнями зірок на теле-екрані. Якось мені потрапив на очі виступ однієї дуже відомої травесті-зірки. Тоді ця людина мала щось на кшталт мюзік-холу. Люди збиралися там, слухали гарну, старовинну традиційну музику, дивилися на яскраве шоу і, пам’ятаю, часом воно просто заворожувало. Тоді я став пробувати, досліджувати. З часом шоу давалися мені все легше, природніше. І коли я вперше приїхав до Лондона, пам’ятаю, мало не в перший вечір вирішив обійти усі бари та клуби, щоб побачити, як виглядає шоу-бізнес з середини, як на дії артиста на сцені реагує аудиторія. Я переживав, що вони говоритимуть у тому чи іншому випадку. Тоді багато дізнався про що думають люди. Але, якщо зізнатися по-правді, усе вбрання це для мене просто обладунки, можливість приховати внутрішній світ від чужих.
— А чим керувалися, коли обирали костюми на київський концерт?
Е.Б.: Просто хотілося виглядати гарно. Останнім часом, зазвичай на концерт маю лише один-два піджаки та сорочку.
— Я помітила, і у звичайному житті ви виглядаєте дуже просто.
Е.Б.: Так, наразі відчуваю — епатаж зайвий. Та й взагалі, внутрішньо я відчуваю себе свого роду хамелеоном.
— А взагалі, що ви думаєте про сучасну моду? Можливо, маєте фаворитів серед дизайнерів? Чи ви віддаєте перевагу створювати все самотужки?
Е.Б.: Ну, я не надто сильний в малюванні чи проектуванні, хтось інший, впевнений, може зробити це краще за мене.
В.К.: Чекай, є ж ще Том, Том Бейтс.
Е.Б.: Так-так, саме він зробив піджак для київського концерту. Ця річ, на мій погляд, просто неперевершена, цей хлопець — висококласний кравець, дотримується усіх традиційних швацьких канонів, чого дуже зараз не вистачає дуже багатьом сучасним дизайнерам. Багато хто намагається зробити все складніше, і від того програє.
— Ваш гурт існує багато років, а ви так само маєте достатньо концертів. Що по-вашому, має робити музикант, щоб так само зберегти свою популярність?
В.К.: Це складне запитання, хто знає. Особисто для мене — ти, як артист, повинен мати зв’язок з аудиторією. Не показувати, ніби ти вище інших, а бути з усіма на одному рівні. Адже усі — живі люди. Ми усі часом робимо помилки, музиканти забувають слова, або грають зовсім не ті ноти. Коли артист це розуміє — публіка це також відчуває, і тому — щиро любить.
— А не шукали якісь "магічні слова" які проспівуєш — і все «працює»?
В.К.: Це було б класно, але — нажаль їх не існує.
— На концерті в Росії ви пробували говорити російською — чи вже встигли підготувати щось українською?
Намагаються говорити.
— У вас чудово виходить! Дякую за цікаву розмову!
Дякуємо і вам! Привіт усім чудовим людям з України. Ми Енді і Вінс з гурту „Erasure“! "Прив’єт"! Дякую!
Юлія Даценко
для www.24tv.ua