Де губляться фінанси українських авторів
Українські артисти щодня не дораховуються мільйонів гривень авторських відрахувань. І причин тому дві: - підприємці, які використовують музику і не хочуть за неї платити, а організації, які збирають авторські гроші, - створили складний і непрозорий розподіл роялті.
Більшість українських артистів задовольняються мізерними подачками. Ніхто не хоче встрявати в бухгалтерську та юридичну тяганину. Тим більше право на збір авторських відрахунків в Україні мають аж 18 організацій.
Українське піратство та туманні роялті – давно вже гаряча тема міжнародних правозахисних організацій. Так, ще у 2013 Міжнародний альянс інтелектуальної власності визнав такі організації, як "Оберіг", "Атор" та УЛАСП шахрайськими. Сергій Ступак – керіник "Оберегу" – не знає, чому його організація потрапила у список. Проте, звинувачення інших колег вбачає у покровительстві екс-міністра часів Януковича – Дмитра Табачника.
Все що пов’язано з паном Табачником і організаціями колективного управління – все на рівні конспірології. Через 53 дні чомусь три колективні організації в один день здуріли і передали цій приватній організації функцію на збір винагороди, а ще через тиждень вона була взята на облік як організація колективного управління,
– генеральний директор об’єднання "Оберіг" Сергій Ступак.
За процедурою, ресторани та бари мають платити роялті в розмірі 2% від свого обороту. Один відсоток має йти до авторів, а інший до суб’єктів суміжних прав. Але реально цей механізм не працює, адже підприємці ведуть бізнес за спрощеною звітністю.
Читайте також: Чорний список СБУ: кого і за що не пускають в Україну
І тому фактично платять відрахування за домовленою з організацією сумою. І вона значно нижча зазначених відсотків. У середньому, за музику в кав’ярні власники платять від ста до півтори тисячі гривень на місяць. У державній організації переконані: такий безлад виник через надмірну кількість організацій і переплутані між ними права.
Більше про грошові махінації з виплатами авторам – дивіться в програмі.